قبل از خرید تصفیه آب این 6 نکته را بخوانید

انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب و با کیفیت که مطابق با نیاز شما باشد ، آسان نیست. ده ها مارک و برند متفاوت تصفیه آب در بازار وجود دارد و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک بهتر است ، خیلی مشکل است. از طرفی این انتخاب به نیاز شما نیز بستگی دارد. اینکه آب را برای چه منظوری تصفیه می کنید؟ آیا آب منطقه شما مشکل نیترات و سایر سموم محلول در آب را دارد یا اینکه فقط رنگ و طعم نامطبوعی دارد؟ شاید هم فقط قصد دارید کلر را حذف کنید؟
در این مقاله ده نکته که قبل از خرید دستگاه تصفیه آب برای منزل یا محل کار خود باید بدانید ذکر شده است که شما را در تصمیم گیری یاری می کند:

1 – به دنبال گواهینامه NSF باشید
گواهینامه بنیاد ملی بهداشت (NSF) به دستگاه های تصفیه آبی تعلق می گیرد که تست ها و آزمایش های دقیقی را پشت سرگذاشته و با استانداردهای ایمنی بهداشتی مطابقت دارند. دقت کنید که دستگاه تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارید ، حتما گواهینامه NSF داشته باشد.
مطالب مرتبط: تشخیص دستگاه تصفیه آب غیر استاندارد

2 – در باره گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب تحقیق کنید
گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از نکات مهم در تصمیم گیری شما برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی هستند. از فروشنده سوال کنید که در صورت خرابی دستگاه تصفیه آب خانگی ، هزینه های تعمیر آن بعهده چه کسی است؟ مدت زمان گارانتی چند وقت است و اگر دستگاه نیاز به تعویض قطعه ای داشته باشد ، آیا هزینه آن را شما پرداخت می کنید؟ دست مزد سرویسکار و هزینه ایاب و ذهاب او بعهده چه کسی است؟ و در نهایت اگر مشکل حل نشد آیا شرکت حاضر است دستگاه تصفیه آب شما را تعویض کند؟
مطالب مرتبط: خدمات پس از فروش هیراب سان

3 – درباره تامین قطعات و فیلترهای یدکی دستگاه تحقیق کنید
فیلتر های دستگاه تصفیه آب هر 6 ماه یکبار نیاز به تعویض دارند. آیا فروشنده قادر به تامین فیلترهای بهداشتی و استاندارد هست؟ آیا انباری از قطعات و فیلترها برای پشتیبانی از مشتریان خود دارد؟ آیا نمایندگی های فروش فیلتر در نزدیکی محل زندگی شما حضور دارند؟ هزینه های تعویض فیلترها چقدر است؟ اینها مسایلی هستند که قبل از خرید دستگاه باید به آنها توجه کنید تا در زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی ، به مشکلی برخورد نکنید.
مطالب مرتبط: زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی

4 – آیا این دستگاه تصفیه آب مجهز به سوئیچ ها و تجهیزات محافظ پمپ هست؟
این سوالی است که باید از فروشنده بپرسید. در مواقع قطع برق و یا قطع آب ورودی به منزل ، آیا پمپ دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می شود و یا به کار خود ادامه می دهد؟ دستگاه های تصفیه آب باید مجهز به یک قطع کننده اتوماتیک به نام سوئیچ قطع در فشار پایین باشند. این سوئیچ در هنگام قطع آب وروی ، پمپ دستگاه را خاموش می کند و به نوعی محافظ پمپ است. دقت کنید که دستگاه شما مجهز به این سوئیچ باشد.
مطالب مرتبط: ویژگی ها و امکانات دستگاه تصفیه آب خانگی آکواجوی

5 – به چه نوع فیلترهایی نیاز دارید؟
قبل از اینکه برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اقدام کنید باید آلاینده های موجود در آب آشامیدنی خود را بشناسید و دستگاهی را تهیه نمایید که متناسب با نوع آلاینده های آب آشامیدنی شما باشند. برای آگاهی از نوع آلودگی ها ، یک نمونه از آب را به آزمایشگاه های مستقر در شهر خود ببرید.
مطالب مرتبط: مراحل تصفیه در دستگاه های تصفیه آب خانگی

6 – در باره سوابق فروشنده تحقیق کنید
فروشنده و توزیع کننده اصلی دستگاه چند سال در این کار بوده است؟ تا چه حد با مسایل فنی و علمی مرتبط با تصفیه آب آشنایی دارد؟ به طور کلی سعی کنید سراغ شرکت ها و افرادی بروید که دانش فنی و علمی کافی این کار را داشته باشند تا در مواقع لزوم بتوانند به درستی از دستگاه پشتیبانی کرده و مشکلات شما را حل کنند.

با توجه به استقبال مردم از دستگاه های تصفیه آب خانگی ، بازار این محصولات پر از مارک ها و برندهای مختلف شده است که تشخیص دستگاه مناسب و باکیفیت را دشوار کرده است. برای انتخاب و خرید تصفیه آب مناسب ، قبل از هرچیز نیاز به اطلاعات و نکات راهنمایی دارید که شما را در انتخاب یاری کنند. نکات فوق به شما کمک می کنند که در هنگام خرید ، به نکات مهم و کلیدی توجه کنید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

استعلام قیمت

استعلام تلفنی

مشتریان گرامی می توانند از طریق راه های ارتباطی زیر به منظور استعلام قیمت، تماس حاصل فرمایند.

استعلام آنلاین