دستگاه های تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی

امروزه در سرتاسر جهان به خاطر وضعیت نابسامان و غیر امن آبهای مورد استفاده آدمی از کانال های آبی مختلف باعث گردیده استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی برای بالا بردن کیفیت آب آشامیدنی و تضمین سلامتی خانواده در بیشتر کشورهای پیشرفته با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شود.

همچنین مردم کشور عزیزمان ایران در سالهای اخیر  با این سیستم ها و مزایای آن آشنا شده اند و آب شیرین کن ها جایگاه خود را در آشپزخانه خانواده ها پیدا کرده اند. اما هنوز هم از برخی از مردم نسبت به ضرورت این سیستم ها تردید دارند. البته این تردید طبق مطالعات نشان می دهد، به دلیل باورهای اشتباهی است که غالبا به دلیل اطلاعات نادرست در ذهن مردم وجود ایجاد شده است. از جمله این باورها و اطلاع رسانی های ناصحیح عبارتنداز:

 آب لوله کشی شهری نیازی به تصفيه آب ندارد!

بدیهی است که زحمات شبانه روزی متولیان آبرسانی شهری ستودنی است، اما نکته اینجاست که نه تنها درایران ، بلکه در هیچ کشور دیگری ناخالصی های محلول در آب مثل: سختی و سنگینی آب، املاح حل شده در آب و … از آب جدا نمی شوند چرا که هزینه جداسازی ناخالصی های محلول در آب بسیار بالاست و نیاز به فن آوری های پیشرفته مثل تکنولوژی اسمز معکوس دارد.

حجم زیادی از آب شهری صرف مصارف غیر آشامیدنی ( مثل شستشوی لباس، استحمام، شستشوی ظروف، آبیاری گلدان ها و باغچه ها و … ) می شود لذا عاقلانه نیست که تمام آب مصرفی شهری با هزینه های هنگفت تصفیه کامل شود و ناخالصی های حل شده در آن حذف شود. علاوه بر این پوسیدگی و زنگ زدگی لوله های شهری نیز عامل دیگری است که باعث آلوده شدن نسبی آب شهری می گردد.
دستگاه های تصفيه آب خانگی  با حذف ناخالصی های محلول و حذف سختی و سنگینی از آب شهری آبی سبک ، سالم و گوارا را در اختیار خانواده ها قرار می دهند که کیفیتی به مراتب بالاتر دارد.

تعداد فیلترهای بیشتر نشانه کیفیت بهتر آب خروجی است!

این موضوع بیشتر شایعه است تا یک مطلب علمی، چرا که آنچه کیفیت آب خروجی از دستگاه های تصفیه آب خانگی را تعیین می کند، نوع فیلترها و تکنولوژی به کار رفته در آنها است نه تعداد آنها. به جای دقت به تعداد فیلترها ، درباره نوع عملکرد فیلترها بپرسید!

 با حذف سختی و سنگینی آب، بدن دچار کمبود املاح معدنی می شود!

در واقع به طور کلی املاح معدنی برای بدن انسان غیر قابل جذب و حتی مضر هستند. و بدن انسان طوری طراحی شده است که این املاح را همانند سموم دفع کند که البته در خصوص برخی از آنها مانند سدیم (که در نمک یافت می شود) قادر به دفع کامل آنها نیست. یکی از معروف ترین املاح معدنی که امروزه مضرات آن به اثبات رسیده است ، نمک است.

کربنات کلسیم نیز یکی دیگر از ترکیبات معدنی است که باعث ایجاد جرم و رسوب در جداره کتری ها می شود. بنابراین املاح معدنی موجود در آب نه تنها برای بدن مفید نیستند بلکه گاه می توانند باعث ایجاد سنگ کلیه و دردمفاصل نیز بشوند. از طرفی همین املاح معدنی به آب طعم می دهند لذا هرچه آب ناخالص تر باشد ، طعم و بوی آن نامطبوع تر است.
ترکیبات شناخته شده برای بدن انسان ، ترکیبات آلی هستند که به وفور در غذاها ، سبزیجات ، میوه ها و … یافت می شوند و هیچ نگرانی بابت کمبود این مواد در بدن وجود ندارد.

جوشاندن آب جایگزین مناسبی برای دستگاه های تصفیه آب خانگی است!

متاسفانه بسیاری از مردم گمان می کنند با جوشاندن آب کیفیت آن بهتر می شود و به نوعی آب تصفیه می شود. اما بهتر است بدانید که جوشاندن آب تنها در مواقعی که احتمال آلودگی میکروبی وجود دارد، موثر خواهد بود. مثلا زمانی که در مواقع ضروری قصد داریم از آب برکه ها یا رودخانه ها استفاده کنیم از آنجا که قطعا در این آبها انگل، ویروس، باکتری و … وجود دارد بهتر است به مدت 20 دقیقه آب جوشانده شود تا در اثر حرارت، میکروارگانیزمهای بیماری زا کشته شوند.

اما این جوشاندن سموم محلول در آب مثل نیترات ، ناخالصی های حل شده در آب ، سختی و سنگینی ، فلزات سنگین و… را از آب حذف نمی کند. از طرفی از آنجا که آب لوله کشی شهری ، کلرزنی می شود لذا نگرانی از بابت آلودگی میکروبی وجود ندارد و در نتیجه جوشاندن آن لازم نیست و کمکی به بهتر شدن کیفیت آب نمی کند.

 

استفاده از آب معدنی می تواند جایگزین دستگاه های تصفیه آب خانگی باشد!

جالب است بدانیم امروزه به اثبات رسیده است که آب های معدنی اغلب دارای املاح و ترکیباتی هستند که بدن ما قادر به جذب آنها نیست. این ترکیبات در اندامهای بدن رسوب کرده و عوارضی مانند سنگ کلیه، بیماری های قلبی و عروقی، عوارض فشار خون و … را باعث می شوند. هنگامی که آب حاوی املاح معدنی نوشیده می شود، پس از سه دقیقه الی سه ساعت (بستگی به غلظت مواد معدنی موجود در آب) پدیده ای به نام Leukocytosis (افزایش تعداد گلبولهای سفید خون) اتفاق می افتد. این اولین واکنش بدن در وضعیت دفاعی است.
گفتنی است بر اساس قوانین بهداشتی ، کارخانه های تولید آب معدنی موظف هستند آب چشمه ها را از فیلترهای RO (اسمز معکوس) عبور دهند. این همان فیلتری است که در دستگاه های تصفیه آب خانگی آکواجوی استفاده می شود…

 جهت خرید و استفاده از مشاوره تخصصی در مورد دستگاه های تصفیه آب خانگی می توانید با کارشناسان آذرآکواجوی تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

استعلام قیمت

استعلام تلفنی

مشتریان گرامی می توانند از طریق راه های ارتباطی زیر به منظور استعلام قیمت، تماس حاصل فرمایند.

استعلام آنلاین