راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

تصفیه آب خانگی

 دستگاه تصفیه آب خانگی و اطمینان از اصل بودن!

ساختار آفرینش انسان با بیش از %۶۰ آب میتواند برای سودجویان همیشه در کمین آمار قابل توجهی باشد، بدیهی است دستگاه های تصفیه آب خانگی، با توجه به عدم وجود نظارت کافی، وجود کالاهای تقلبی و بی کیفیت در بازار و عدم امکان آزمایش آب توسط مشتریان، متاسفانه راه برای سودجویان این حوزه کاملاً باز خواهد بود!

بسیاری از مشتریان این سوال برایشان مطرح می شود که بین این همه برند موجود در بازار، کدام یک از دستگاه های تصفیه آب خانگی میتواند بهترین انتخاب باشد؟

برای شفاف سازی و پاسخ به این سوال، به چند روش معمول کلاهبرداری در بازار این محصول اشاره می کنیم:

۱ – تماس با شما از طرف اداره آب و فاضلاب و یا سازمان بهداشت جهانی!
متاسفانه برخی از این سودجویان، طی تماس تلفنی با مشتری، خود را نماینده سازمان بهداشت جهانی و یا اداره آب و فاضلاب معرفی کرده و اعلام می کنند در منطقه شما دستگاه تصفیه آب خانگی دولتی عرضه می شود. سپس یک دستگاه بسیار بی کیفیت و ناکارآمد را با قیمتی نه چندان ارزان به ساکنین منطقه می فروشند.

۲ – مخفی کردن و پوشاندن بخش بالایی دستگاه توسط یک کاور فلزی:
گاهی برای مخفی نمودن فیلترهای تقلبی و یا خالی! از یک کاور فلزی ارزان قیمت استفاده می شود و دستگاه سه مرحله ای به عنوان دستگاه شش مرحله ای RO ، به فروش می رسد. حتی الامکان سعی کنید از خرید ستگاه هایی که فیلترهای به کار رفته داخل آنها مشخص نیست، خودداری نمایید!

۳ – معرفی دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای قلابی:
برخی از این کلاهبرداران، بعد از فیلترهای مراحل ۱ و ۲ و ۳ ، سه عدد فیلتر کربن بلاک و یا مینرال را پشت سر هم قرار می دهند و دستگاه را به عنوان تصفیه آب شش مرحله ای به شما می فروشند. در صورتی که فیلترهای پست کربن و مینرال تنها در دستگاه های RO ، کارایی دارند.

حتماً از فروشنده در مورد مراحل دستگاه و کارایی هر کدام سوال کنید.

۴ – معرفی ممبرین آمریکایی قلابی!
متاسفانه اکثر دستگاه های ساخت چین و تایوان موجود در بازار عنوان می کنند که ممبرین دستگاه ( همان فیلتر اصلی RO )، برند فیلمتک و ساخت آمریکاست. اما فقط از مدل تقلبی این برند در دستگاه استفاده شده است.

تنها راه مشخص شدن اصالت فیلتر ممبرین، ارائه ی آب به آزمایشگاه است ( و نه آزمایش با سختی سنج الکتریکی در محل ) و این روش برای مشتریان به دلیل هزینه ی بالا امکان پذیر نیست. همین موضوع راه را برای سودجویی این افراد بیشتر باز کرده است!

با توجه به نکاتی که در بالا عنوان شد برای خرید بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی می بایست از موارد زیر اطمینان حاصل نمایید:

۱- به برندهای ساخت چین و تایوان اعتماد نکنید:
ممکن است کشور چین و یا تایوان کالاهای باکیفیتی نیز تولید کنند، اما با وضعیت فعلی بازار ایران بسیاری از برندهای موجود تقلبی بوده و تنها قطعات بی کیفیتی هستند که در یک کارگاه داخل ایران به هم مونتاژ می شوند.

پس بهترین کار خرید یک مارک اروپایی دارای استاندارد بین المللی است.

۲- با دقت از اصالت برند اروپایی مربوطه اطمینان حاصل کنید:
با چند راه ساده می توانید از وجود برند و اعتبار آن مطمئن شوید. اول اینکه به انگلیسی در گوگل سرچ کنید. با بررسی سایت شرکت اصلی تولید کننده دستگاه و تحقیق در مورد آن مارک داخل اینترنت ( البته به انگلیسی ) ، تا حد زیادی نسبت به آن برند مطمئن خواهید شد.

بعد از اطمینان از کیفیت آن برند، در صورتی که به فروشنده آن کالا در ایران اطمینان نداشته باشید ، به راحتی می توانید به شرکت اصلی ایمیلی بفرستید ( به زبان انگلیسی و متنی رسمی ) و از آنها در مورد وجود یا عدم وجود نماینده شان در ایران سوال کنید.

نکته ی دیگری که می توانید بررسی کنید هک شدن کلمه ی MADE IN … روی دستگاه است. چاپ و الصاق لیبل کار آسانی است. دستگاه هایی که به عنوان مثال با برچسب MADE IN ITALY به فروش می رسند ،احتمال تقلبی بودنشان هست!

اما وقتی این عبارت روی بدنه ی دستگاه هک شده باشد و چاپ نباشد، امکان تقلب در آن به طور کامل از بین می رود.

دستگاه تصفیه آب خانگی مورد نظرتان را در گوگل تحقیق کنید!

۳- از استانداردهای لازم دستگاه اطمینان حاصل کنید :
بحث استاندارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که قطعات دستگاه، استانداردهای بین المللی آب آشامیدنی و همچنین گواهینامه های مربوط به کیفیت را داشته باشند. بی شک بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی استانداردها و گواهینامه ی مربوطه را دارا خواهد بود.

 

لذت نوشیدنبا دستگاه های تصفیه آب خانگی آکواجوی

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

استعلام قیمت

استعلام تلفنی

مشتریان گرامی می توانند از طریق راه های ارتباطی زیر به منظور استعلام قیمت، تماس حاصل فرمایند.

استعلام آنلاین